Másfél héttel a vezetőségi tréning után szűkebb körben aktív tag találkozót tartottunk. A helyszínt én biztosítottam a lakásomban a Corvin negyednél. A meetinget egy jó nagy pizzázással kezdtük, az SSP pizzéria támogatott minket 7 db pizzával. Miután mindenki degeszre tömte magát nekiláttunk a munkának. Beszámoltunk arról, hogy milyen volt a tréning, miket csináltunk, min dolgoztunk. Ezután sorra végigvettük azokat a tervezeteket, amiket a tréningen megbeszélt tevékenységeinkhez és projektjeinkhez írtunk külön-külön. Név szerint: LIFE marketing, Lisztérzékenység ismeretterjesztés, Hírmondó szerkesztés, találkozó szervezés, honlapszerkesztés és bővítés, facebook felügyelet, éttermi projekt, közétkeztetési projekt, nemzetközi kapcsolatok, Infó-vonal. A leírt tervezetek alapján fognak majd dolgozni a koordinátorok, az azokban leírtakat fogják megvalósítani. A megbeszélés végén megválasztottuk a vezetőséget, és az új vezetőség kinevezte a koordinátorokat. A LIFE, mint ifjúsági szervezet strukturális felépítése a következő: a Vezetőség irányítja a koordinátorok munkáját, kinevez koordinátorokat, felügyeli őket és segítséget nyújt. A koordinátorok munkacsoportot (brigádot) alakítanak maguknak, ebbe aktív tagokat toboroznak, és az ő munkájukat irányítják. A most vezetőségi tagnak és koordinátornak kinevezett emberek a következők:
Werly Nóra – elnök, Nemzetközi kapcsolattartó koordinátor
Kiss Ádám – alelnök, Facebook koordinátor, Éttermi projekt koordinátor
Puzsár Fanni – vezetőségi tag, LIFE Hírmondó főszerkesztő koordinátor
Hajdú Eszter – vezetőségi tag, LIFE marketing koordinátor, Lisztérzékenység ismeretterjesztés projekt koordinátor
Virág Hajnalka – LIFE honlap szerkesztő koordinátor, Pénzügyi felelős
A LIFE-ban, mint ifjúsági szervezetben forgórendszer működik a tisztségeket illetően. Ez azt jelenti, hogy gyakrabban cserélgetjük a tisztségeket, mint a „felnőtt” szervezetekben. Ez több szempontból is jó. Egyrészt a LIFE-ban az önkéntes munkánk mellett rengeteg tapasztalatot szerzünk. Ha többféle tevékenységben is kipróbáljuk magunkat, akkor sokkal szélesebb körű lesz a tapasztalatunk. Másrészt, ha egy-egy tevékenység, vagy projekt új koordinátort vagy vezetőt kap, az új lendületet is adhat és rendszerint új ötletek megvalósulását is eredményezi a korábbi tapasztalatokra alapozva. A fenti tisztségek 2013. szeptember 1-től lépnek érvénybe és egy évre szólnak. A koordinátoroknak havonta jelentést kell írniuk a vezetőségnek az abban a hónapban elvégzett tevékenységükről, így a munka jól áttekinthető, és az emberek is motiváltabbak.
Mint fent olvasható, mostantól Nóri lesz az elnök. A váltást nem csak az előbb leírt forgórendszer indokolja. Nekem az elsődleges célom az volt, és azon dolgoztam néhány éven keresztül, hogy felépüljön egy jól működő, aktív és összetartó csoport. Sokáig tartott, mire a megfelelő, hozzáértő és lelkes embereket sikerült összegyűjteni és szervezetté kovácsolni. Úgy érzem, hogy ez most valósult meg, már megáll saját lábán az Egyesület, sőt van egy stabil talajunk, ahonnan el tudunk rugaszkodni. Most már lassan újabb kihívásokkal kell szembe néznünk, ami másfajta hozzáállást is kíván. Közösen Nórit találtuk az új feladatokra a legalkalmasabbnak. Nóri már másfél éve aktív tagja a csoportnak és szinte minden területen kipróbálta már magát, nagyon jól érzi a lehetőségeinket és a korlátainkat is.
Mostantól kezdve a koordinátorok munkacsoportot fognak szervezni maguknak, ahova szeretettel várják az aktív tagokat!
Kívánok minden tisztségviselőnek és a leendő aktív tagoknak sok sikert, lelkesedést és sok örömöt a munkájukban! Ezúton pedig mindenkinek köszönöm az eddigi munkáját, amit a LIFE-ért tett!
Kiss Ádám
ex LIFE elnök, jelenlegi alelnök